27 sierpnia 2017

W poszukiwaniu pałacu - lato 2017

Miłoszyn, część Wilkszyna. Niegdyś nazywał się Elend, w 1872 otrzymał poetycką nazwę Trautensee (Jezioro Zaślubionych)
Losy Miłoszyna zawsze splatały się z losami Wilkszyna, w 1928 został włączony w granice Wilkszyna.
Jak podają kroniki w Miłoszynie znajdowały się: 1 pałac, 1 folwark, w 1926 w Miłoszynie zamieszkiwało 175 mieszkańców.
Pałac i przyległe tereny w Miłoszynie zawsze rozbudzały moją fantazję.
Wspomniany pałac, dumnie prezentował się nad jeziorem.
30 pokoi i 7 kuchni, mógł pomieścić 18 rodzin.
Jezioro było ulubionym miejscem kąpielowym Wilkszynian.
Na zdjęciu widzimy pałac od "tyłu" okna frontowe wychodziły na zachód, z najwyższych pięter zapewne był widoczny zachód słońca.
Widoczne łabędzie wydają się nieodłącznym elementem krajobrazu lub czuwają nad spokojem tego miejsca, w końcu to Jezioro Zaślubionych.

Wiemy, że pałac był zamieszkiwany jeszcze po wojnie.
- Czy zostały jeszcze ślady, pięknego niegdyś pałacu?
Postanowiłem odszukać pałac. Jeśli znajdę jezioro to i znajdę pałac lub jego ślady.

Stare dęby pamiętające wydarzenia w tym miejscu, 
podpowiadają gdzie znajduje się jezioro.

Tajemnicze i piękne miejsca

Po kilkunastu metrach, oczom ukazuje się niecodzienny widok, 
ale jest zbyt wąskie jak na jezioro przy pałacu



Wybieram miejsce najbardziej pasujące do miejsca z fotografii.
Robię zdjęcia i okazuje się że stoję na gruzowisku, jedyne co pozostało po pałacu to gruz porośnięty trawą.





Zastanawiałem się czy to jest to miejsce z fotografii?
Nie musiałem długo czekać, odpowiedź przypłynęła sama!






Teraz jestem pewny, że to właściwe miejsce.
Pałacu już nie ma, ale strażnicy spokoju pozostali.











Sierpień 2017



3 komentarze:

  1. Napiszesz coś więcej o pałacu? Może jakieś stare fotki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten pałac, byłem w nim jak już był ruiną. W latach 50-60 mieszkała tam moja mama.

    OdpowiedzUsuń